5 γραφήματα εξηγούν γιατί παχαίνουμε


Kris Gunnars                          .......................................................................



Ο ρυθμός αύξησης της παχυσαρκίας έχει τριπλασιαστεί από το 1980 και έχει αυξηθεί ραγδαία ιδιαίτερα στα παιδιά, κάνοντας τους ειδικούς να χτυπούν καμπανάκι κινδύνου. Αν και ο ακριβής λόγος που συμβαίνει αυτό δεν έχει ξεκαθαριστεί από τους επιστήμονες, ωστόσο οφείλεται κατά ένα μεγάλο μέρος στις αλλαγές του περιβάλλοντος καθώς τα γονίδιά μας δεν αλλάζουν τόσο γρήγορα. Παρακάτω παρουσιάζονται γραφήματα με ιστορικά στοιχεία και αποτελέσματα από σχετικές έρευνες που δείχνουν τους κυριότερους λόγους που παχαίνουμε, γιατί δηλαδή η παχυσαρκία έχει γίνει μάστιγα στις μέρες μας.

          Τρώμε περισσότερο junk food από ποτέ

Στις αρχές του 20ου αιώνα τρώγαμε πιο απλά, σπιτικά φαγητά. Γύρω στο 2009 σχεδόν τα μισά από αυτά που έτρωγαν οι άνθρωποι ήταν από ταχυφαγεία και γενικά όχι μαγειρεμένα σπιτικά φαγητά. Το εν λόγω γράφημα υποτιμά την πραγματική αλλαγή γιατί αυτό που τρώμε στα σπίτια μας είναι επίσης κατά ένα μεγάλο ποσοστό επεξεργασμένες τροφές.
 
           Η κατανάλωση ζάχαρης έχει "χτυπήσει κόκκινο"

Η προσθήκη ζάχαρης είναι το χειρότερο συστατικό στη σύγχρονη διατροφή. Πολυάριθμες έρευνες δείχνουν ότι η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης έχει επιβλαβείς συνέπειες για τον μεταβολισμό, οδηγεί σε διαβήτη, αυξάνει το βάρος γύρω από την κοιλιά, εκτινάσσει τα τριγλυκερίδια και τα επίπεδα της χοληστερόλης.
Παράλληλα, η ζάχαρη παχαίνει γιατί δεν λαμβάνεται από τον εγκέφαλό μας με τον ίδιο τρόπο όπως άλλες θερμίδες και έτσι μπορούμε να καταναλώνουμε ολοένα και περισσότερο. Επίσης, έχει δυσμενείς συνέπειες για τις ορμόνες που σχετίζονται με τη παχυσαρκία. Μελέτες έχουν δείξει ότι οι άνθρωποι που τρώνε πολύ ζάχαρη έχουν υψηλό κίνδυνο να πάρουν μελλοντικά κιλά και να γίνουν παχύσαρκοι.
 
             Πότε ξεκίνησε η "επιδημία" παχυσαρκίας


Παραδόξως, η "επιδημία" της παχυσαρκίας άρχισε την ίδια χρονική στιγμή που βγήκαν οι κατευθυντήριες για μια διατροφή χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά! Φυσικά αυτό δεν αποδεικνύει επί της ουσίας κάτι, καθώς το γεγονός ότι υπάρχει συσχετισμός δεν σημαίνει ότι υπάρχει και αιτιώδης συνάφεια Ωστόσο, μπορεί να έχει συμβάλλει αρνητικά στη διατροφή του πληθυσμού αυτή η έμφαση στο κορεσμένο λίπος σε συνδυασμό με τις οδηγίες για καλή διατροφή. Μελέτες έχουν δείξει άλλωστε ότι η διατροφή με χαμηλά λιπαρά δε σε κάνουν να χάσεις βάρος και δεν σε προστατεύουν από την καρδιακή νόσο ή τον καρκίνο.
 
            Το φαγητό είναι πιο φτηνό από ποτέ


Όπως δείχνει και το παραπάνω γράφημα, οι τιμές των τροφίμων έχουν μειωθεί από το 25% του διαθέσιμου εισοδήματος στο 10% του διαθέσιμου εισοδήματος τα τελευταία 80 χρόνια. Αν και αυτό μοιάζει καλό, πρέπει να έχουμε στο νου μας ότι το καλό, υγιεινό φαγητό δεν είναι φτηνό, οι επεξεργασμένες τροφές είναι φτηνές.
 
      Πίνουμε μετά μανίας αναψυκτικά με γλυκαντικά και φρουτοχυμούς


Δυστυχώς, και τα φρουτοποτά (όχι οι φυσικοί χυμοί φρούτων) έχουν την ίδια ακριβώς ποσότητα ζάχαρης με τα αναψυκτικά, ενώ μελέτες έχουν δείξει ότι μια απλή ημερήσια κατανάλωση αναψυκτικού με γλυκαντικά αυξάνει κατά 60,1% τον κίνδυνο παχυσαρκίας στα παιδιά.



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...