Κωσταλέξης - Άγιοι Ταξιάρχες

Ειρήνη  Γ.    ,    Νίκος   Σ .

Ειρήνη  Γ.

Κυριακή, 24/2/2013, με τον καιρό σύμμαχό μας , ξεκινήσαμε για την διαδρομή που αποφασίσαμε  .
          Ήμασταν λίγα άτομα, αλλά γεμάτοι με κέφι και χαρά. Έτσι στις 14:30 , αφού μαζευτήκαμε, ξεκινήσαμε από την πλατεία Κωσταλεξίου , με προορισμό το εκκλησάκι των Αγίων Ταξιαρχών , οπού εκεί θα κάναμε διάλειμμα .

Η διαδρομή ήταν ανηφορική αλλά η κλίση της ανηφόρας ήταν μέτρια, αυτό έκανε τον περίπατο να είναι πιο εύκολος . Βέβαια υπήρχαν και σημεία που μας δυσκόλευσαν. Όμως εμείς ξεπεράσαμε τις δυσκολίες και φτάσαμε στο σημείο που θα κάναμε διάλειμμα (ΑΓΙΟΙ ΤΑΞΙΑΡΧΕΣ ) . Εκεί ξεκουραστήκαμε για 20 λεπτά περίπου , φάγαμε κάτι , ήπιαμε νερό και βγάλαμε κάποιες φωτογραφίες . Μετά πήραμε τον δρόμο της επιστροφής .Η επιστροφή ήταν πιο εύκολη καθώς πια υπήρχε μόνο κατηφόρα .

Στην πλατεία φτάσαμε 17:30, νωρίτερα από ότι περιμέναμε , μάλλον γιατί περπατούσαμε πιο γρήγορα από ότι είχαν υπολογίσει οι συνοδοί μας .Περιμένοντας στην πλατεία όλοι φαινόμασταν κουρασμένοι , παρ’ όλα αυτά πιστεύουμε ότι ήταν μια καταπληκτική εμπειρία .

Νίκος Σ .

Την Κυριακή 24 Φεβρουαρίου, ώρα 14:20 στα πλαίσια της περιβαλλοντικής εκπαίδευσης του 5ου Γυμνασίου Λαμίας, συγκεντρώθηκαν 12 μαθητές στην πλατεία του Κωσταλεξίου.

Ξεκινήσαμε στις 14:30 με πολλή ενέργεια. Στην αρχή περπατήσαμε μέσα στο γραφικό αυτό χωριό, ενώ ο στόχος μας ήταν το εκκλησάκι των Αγίων Ταξιαρχών, που βρισκόταν στο βουνό. Παρά το ότι με το που αρχίσαμε, βρεθήκαμε μπροστά σε μια ανηφόρα σημαντικότατης κλίσης, αυτό δεν μας πτόησε να συζητάμε περπατώντας με αρκετά γρήγορο, για δεδομένα ανηφόρας, ρυθμό. Ο ασφαλτοστρωμένος δρόμος σύντομα τελείωσε, με αποτέλεσμα να προσπελαστεί το μόνο εμπόδιο, που μας χώριζε να γίνουμε ένα με τη φύση. Ενώ το μονοπάτι ανάμεσα στο δάσος του βουνού τελείωνε, μια εκπληκτική θέα έμελλε να απλωθεί μπροστά στα μάτια μας: η σκιά των σύννεφων προεκτεινόταν συνεχώς, σα να είναι νερό που χύνεται από ένα ποτήρι, που μόλις έπεσε στο τραπέζι.

Στη συνέχεια (και ενώ τα αγόρια της ομάδας είχαν μείνει πίσω απολαμβάνοντας τη θέα, που ξεχύνονταν μπροστά τους) ένα πραγματικό θέαμα απέσπασε την προσοχή μαθητών και καθηγητών: ένα μικρό σχετικά μονοπάτι 40 περίπου μέτρων ή και λιγότερο, ήταν κατά τη γνώμη των περισσότερων μαθητών αν όχι το ωραιότερο, ένα από τα πιο ωραία μέρη της διαδρομής. Παράλληλα,ενώ η ανηφόρα τελείωνε και η ανακούφιση των μαθητών λόγω της ανηφόρας αυξάνονταν διαρκώς από βήμα σε βήμα, βρεθήκαμε επιτέλους στο στόχο μας, το παρεκκλήσι των Αγίων Ταξιαρχών.

Αυτό το πολύ ωραίο εκκλησάκι έστεκε μόνο του κοντά στη φύση και μακριά από το λεγόμενο «πολιτισμό» και προσέφερε σε μαθητές και καθηγητές ξεκούραση και άφθονο νερό. Ο δροσερός αέρας που μας χτυπούσε σε συνάρτηση με την εκπληκτική θέα και τη σκιά που προσέφεραν τα γύρω δέντρα, έκαναν αυτό το μικρό και άσημο εκκλησάκι τον ιδανικό προορισμό αυτής της διαδρομής. Εν τω μεταξύ, στο γυρισμό (που ήταν πολύ πιο εύκολος λόγω της αντιστροφής των ρόλων κατηφόρας – ανηφόρας), συνειδητοποιήσαμε, ότι λόγω της μεσοβδόμαδης βροχής, τα παπούτσια μας είχαν γεμίσει λάσπη, η οποία βάραινε τα ήδη κουρασμένα μας πόδια. Λίγο επιπλέον βάρος στα πόδια μας, όμως, δε μας πτόησε στο να γυρίσουμε στον τόπο αφετηρίας μας σχεδόν τρέχοντας. Αποτέλεσμα τούτου ήταν να φτάσουμε μισή ώρα νωρίτερα από αυτό που υπολογίζονταν. Το γρήγορο βάδην ήταν ναι μεν γρήγορο, αλλά από την άλλη όμως, όταν γυρίσαμε στην πλατεία, μας περιόρισε στο να κάτσουμε στα παγκάκια της πλατείας. Στην πλατεία, πάντως, βγάλαμε πλείστες αναμνηστικές φωτογραφίες, για να θυμόμαστε αυτόν τον περίπατο.

Όλος ο περίπατος ήταν μια καταπληκτική και σημαντική ευκαιρία να γνωρίσουμε όχι μόνο καλύτερα τον εαυτό μας και τις αντοχές του, άλλα και με τους γύρω μας και τη φύση. Ήταν αναμφισβήτητα ένας εκπληκτικός περίπατος και είναι δυστυχές, το ότι τη χάρηκε ένας σχετικά μικρός αριθμός μαθητών.

.......................................................................................................................................

Η διαδρομή είχε συνολικό μήκος 8,5km , γιατί η επιστροφή έγινε από τον χωματόδρομο. Υψομετρική διαφορά 400m , όπως φαίνεται στο χάρτη . Μέση κλίση ανόδου 16,5% .